Algemene voorwaarden

Mavie Michelle

 

 

 

Artikel 1 Definities 

1. Mavie Michelle In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder MM, Mavie Michelle, gevestigd te Noordwijk, KvK-nummer 87043815.
2. Klant: De wederpartij wordt in deze Algemene Voorwaarden aangeduid als de Klant.
3. Diensten: De door MM te verlenen diensten. Dit is inclusief maar niet beperkt tot wat is beschreven op www.maviemichelle.nl Hieronder valt ook het verschaffen van toegang tot en het gebruik van de documenten, werkboeken en online groep. Onder Diensten valt ook een opdracht op grond waarvan MM zich tegen betaling van kosten jegens de Klant werkzaamheden voor Klant verricht en waarbij de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn verklaard. 4. Overeenkomst: De overeenkomst (inclusief deze Algemene Voorwaarden) tussen MM en de Klant op grond waarvan MM aan Klant Diensten en/of goederen verleent.
5. Systeem: Door MM beheerde leden groep waarmee zij aan de Klant de Diensten verleent.

Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

1.     Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, werkzaamheden, overeenkomsten en levering van Diensten, producten en goederen, door of namens MM waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door MM ingeschakelde derden in verband met de opdracht.
3. MM is gerechtigd de inhoud van deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen worden schriftelijk of per e-mail bekendgemaakt en treden veertien (14) dagen na bekendmaking in werking, of op een andere datum die in de bekendmaking is vermeld.
4. Indien de Klant de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, heeft hij het recht de Overeenkomst per de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden op te zeggen zonder dat MM tot vergoeding van kosten of schade is gehouden. Het betaalde overeenkomstbedrag zal pro rato worden gerestitueerd.
5. Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze Algemene Voorwaarden en is ook te vinden op de website.
6. Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze Algemene Voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. 

 

Artikel 3 Offerte, aanbieding, totstandkoming overeenkomst, 

  1. Offertes en aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij een termijn is aangegeven. 
  2. MM kan niet aan haar offerte of aanbod worden gehouden als de Klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. 
  3. Offertes en aanbiedingen gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten. 
  4. De Overeenkomst tussen MM en Klant komt tot stand:
  5. door betaling voor dienst vanuit de klant.

Registratieproces. 

  1. bij verstrekken van persoonlijke gegevens door klant middels e-mail, telefonisch of social media. 
  2. door schriftelijke toestemming van Klant 
  3. MM heeft het recht zonder opgaaf van reden een potentiële Klant te weigeren. 


Artikel 4 Levering

  1. MM verleent aan de Klant per Overeenkomst afgesproken Diensten.
  2. Klant de dienst slechts gebruiken voor eigen persoonlijk gebruik. Dus niet voor commerciële doeleinden. Eigen ervaringen en foto’s zijn wel toegestaan om te gebruiken. 
  3. Per Dienst e wordt er toegang verleend tot specifieke delen content en toegang verleent tot specifieke delen van de community. 


Artikel 5 Duur dienst

  1. De dienst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen. 
  2. De duur van een dienst is aangegeven op de website en is leidend.  


Artikel 6 Wijziging 

  1. Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat het noodzakelijk is de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in overleg de dienst aan. 


Artikel 7 Annulering 

1.     Annulering van de dienst dient ten minste 48uur voor aanvang van de ingeplande dienst plaats te vinden en kan uitsluitend schriftelijk.  
2. In geval van een wijziging als genoemd in lid 3 van dit artikel, om welke reden dan ook, heeft de Klant slechts recht op een pro rato teruggave van het reeds betaalde bedrag aan MM.
3. In geval de dienst geannuleerd wordt, is MM gerechtigd de tot dan toe gemaakte kosten in rekening te brengen. Dit is inclusief de gemaakte uren, aangeschafte materiaal en overige kosten. 

 

Artikel 8 Tarieven 

  1.  Op de website staan de vermelden tarieven per dienst, exclusief BTW  
  2. De bij het aangaan van de dienst is overeengekomen tarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. MM is in alle gevallen gerechtigd de overeengekomen prijs aan te passen door middel van een e-mail aan de Klant met inachtneming van een termijn van 3 maanden. 
  3. Indien de Klant niet akkoord wenst te gaan met een door MM kenbaar gemaakte aanpassing van de prijs dan kan de Klant schriftelijk of per e-mail afzeggen. De Klant is gerechtigd binnen dertig (30) dagen na de kennisgeving daarvan de dienst op te zeggen vanaf de door MM genoemde datum waarop de prijsaanpassing in werking zou treden. 


Artikel 9 Betalingen 

  1. Met het afsluiten van een afspraak voor levering van de dienst ontstaat de verplichting tot betaling.
  2. Workshops dienen in zijn geheel vooraf betaald te worden. 
  3. Een training dient in zijn geheel vooraf betaald te worden, tenzij anders overeengekomen. 
  4. Betaling van de Klant dient voor aanvang van de dienst plaats te vinden. Indien klant deze afspraak niet nakomt is MM gemachtigd de dienst te annuleren. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de Klant zijn de vorderingen van MM op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 


Artikel 10 Rechten en plichten Klant 

1. Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig uiterlijk binnen 2uur voor aanvang dienst beschikbaar aan MM.
2. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. MM zal de gegevens vertrouwelijk behandelen. 
3. Klant vrijwaart MM voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde.
4. Klant dient zich te onthouden van ongeoorloofd gebruik van het Systeem en zal zich opstellen en gedragen conform hetgeen door MM mag worden verwacht van een zorgvuldig gebruiker. In het bijzonder zal de Klant bij het gebruik van het Systeem: 

  1. geen gegevens plaatsen op community die inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van derden; 
  2. geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. 
  3. geen gegevens verspreiden die in strijd zijn met wettelijke bepalingen, de openbare orde en de goede zeden; 


Artikel 11 Rechten en plichten MM

  1. MM spant zich in om de Diensten en het Systeem continu ter beschikking te stellen maar garandeert niet dat de Diensten en het Systeem te allen tijde beschikbaar zijn 
  2. MM voert de diensten naar beste inzicht en vermogen uit. 
  3. De website van MM dient ter informatievoorziening en kan te allen tijde, zonder aankondiging, gewijzigd worden. 
  4. MM zal te allen tijde proberen nauwkeurige en actuele informatie op de website beschikbaar te hebben, maar kan niet garanderen dat de beschikbare informatie altijd juist en up to date is. 
  5. Het staat MM te allen tijde vrij communicatie of andere delen van de gedeelde informatie zonder nader bericht te verwijderen. Dit indien de inhoud van deze communicatie en informatie het verwijderen daarvan rechtvaardigt. 
  6. MM behoudt zich het recht de Klanten die door hun gedrag het verloop van les/workshop/training/groep belemmeren of bemoeilijken uit te sluiten van verdere deelneming aan de desbetreffende of toekomstige les/workshop/training. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor desbetreffende les/workshop/training onverlet. 
  7. MM behoudt zich het recht voor om op ieder moment een deel van of het geheel aan functionaliteit van een of meer onderdelen van de ledensite te wijzigen of stoppen voor een bepaalde periode of voor altijd. Dit zal te allen tijde per e-mail en het Systeem aan klant worden gecommuniceerd. 
  8. MM kan de Diensten en/of het Systeem mogelijk uitbreiden met elementen die nieuwe functionaliteiten bevatten. 


Artikel 12 Overmacht 

1. In aanvulling op artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van MM in de nakoming van enige verplichting jegens de Klant niet aan haar kan worden toegerekend, in geval een van de wil van MM onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of in redelijkheid niet van haar kan worden verwacht. 

2. Indien een situatie als in het eerste lid van dit artikel omschreven voordoet, worden de verplichtingen van MM jegens klant opgeschort zo lang zij niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien deze situatie langer dan 3 maanden heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de overeenkomst te ontbinden. 


Artikel 13 Aansprakelijkheid schade 

1.     MM is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die voortvloeit uit deze diensten. MM is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
2. MM is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens de Klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
3. Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens de overeenkomst.
4. Bepaalde informatie en inspiratie op de website van MM is ook afkomstig van derde bronnen. Een link naar een derde website is bedoeld ter gemak van de gebruiker. MM kan niet aansprakelijk worden gehouden voor indirecte schade.
5. De klant vrijwaart MM tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door haar geleverde diensten en goederen. 

 

Artikel 14 Klachten 

1. De klant is verplicht om klachten over facturen en/of de verrichte werkzaamheden en geleverde diensten en goederen binnen 5 kalenderdagen schriftelijk kenbaar te maken aan MM. Zij streeft ernaar binnen 60 uur op klachten te reageren.
2. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt, dan komt de klant geen absoluut recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling. 


Artikel 15 Intellectueel eigendom 

1. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, behoudt MM alle intellectuele absolute rechten, waaronder auteursrecht, op alle gegevens, geleverde informatie, offertes en beschikbaar gestelde content.
2. De genoemde intellectuele rechten mogen niet zonder schriftelijke toestemming van MM worden gekopieerd, aan derden getoond, ter beschikking gesteld, worden doorverkocht of op andere wijze worden gebruikt. 

3. MM heeft het recht de door de uitvoering van een informatie, werkboeken, informatie stukken, les, workshop of Overeenkomst aan haar zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de klant ter kennis van derden wordt gebracht.
3. Het is klant niet toegestaan video- of geluidopnames te maken tijdens een workshop. Wanneer MM zelf opnames maakt tijdens een workshop, zullen deze worden gedeeld met de deelnemers en is toestemming van klant nodig in geschift.  

4. Wanneer de Klant foto’s wil maken tijdens een workshop is hiervoor toestemming benodigd van alle aanwezigen. Foto’s waarop de inhoud van de workshop duidelijk zichtbaar is, zijn enkel voor eigen gebruik van de klant. Het is klant enkel toegestaan deze beelden online te verspreiden met toestemming van MM en alle personen zichtbaar op de foto. 


Artikel 16 Bijzondere bepalingen 

1. Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen. Klant wordt voor meer informatie verwezen naar de Privacyverklaring.
2. MM of Michelle Barkel is geen gekwalificeerd arts. In geval van gezondheidsklachten wordt u ook aangeraden een arts te raadplegen. 

3. MM geeft geen garanties tot verbetering van leven. MM doet haar uiterste best een scala aan behandelingen, healings en suggesties te bieden, maar is niet aansprakelijk voor het eindresultaat. 


Artikel 17 Garantie en herroeping 

1.     De Klant heeft een bedenktijd van 5 kalenderdagen om de Overeenkomst met betrekking tot de aanschaf van een fysiek product te ontbinden. MM heeft het recht de Klant te vragen naar de reden van herroeping, maar Klant is niet verplicht een reden op te geven.

 

Artikel 18 Geschilbeslechting 

1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
2. Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
3. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens MM en betrokken derden 12 maanden.